بلاگ

ماساژ Lava Shell چیست؟

ماساژ Lava Shell چیست؟

 

این ماساژ یک ماساژ تسکین دهنده می­ باشد که همانند ماساژ سنگ­ گرم(داغ) و درمان LaStone از گرما استفاده می ­کنند. درمان­گر با استفاده از پوسته ­های صدف بدست آمده از فیلیپین (Tiger-Striped Clam shells) بدن شما را ماساژ می ­دهد. پوست­ه های صدف پس از خورده شدن به بیرون ریخته می ­شود و به همین دلیل از نظر زیست محیطی نیز برای استفاده به عنوان ابزار ماساژ مناسب می ­باشد.

برخی از مراکز آب درمانی این روش را به روش ماساژ با سنگ گرم(داغ) ترجیح می ­دهند، چرا که آماده سازی آن بسیار راحت ­تر می ­باشد.

در این روش به جای تعداد زیادی سنگ، از چهار پوسته صدف استفاده می ­شود که پس از استفاده به صورت کامل ضدعفونی می­ شود. همچنین با استفاده از این روش دیگری نیازی به گرم کردن سنگ­ ها و مصرف انرژی بالا نمی ­باشد.

درمان­گر ابتدا مواد درون صدف را پاکسازی کرده و پس از اضافه کردن آب دریا و مواد معدنی، دوباره ان را می­ بندد. واکنش­ های شیمیایی رخ داده در درون صدف منجر به ایجاد گرما در درون صدف می ­شود که بین ۲-۱ ساعت ماندگار می ­باشد.

در حالی که این روش ماساژ شباهت­ هایی را از نظر گرما به ماساژ سنگ­ گرم(داغ) دارد، ولی تفاوت­ های اساسی نیز دارد. این روش به صورت اولیه، ماساژ شل کننده و آرامش بخش می ­باشد که بدون فشار منجر به گرم شدن و شل شدن عضلات می­ شود. در صورت نیاز به کارهای عمقی، روش سنگ گرم(داغ) انتخاب مناسب تری می ­باشد.

ماساژ پوسته صدف به چه چیزی شبیه است؟

درمان­گر به آرامی بدن شما را با استفاده از ماساژ سوئدی، با نگه داشتن پوسته­ های صدف ماساژ می ­دهد.

چیزی که جالب است تناسب اندازه این پوسته در دستان درمان­گر می ­باشد، به گونه­ ای که هم گرما پوسته و هم نوک انگشتان درمان­گر را حس می کنید. همچین این پوسته ­های صاف بوده و به راحتی بر روی پوست شما حرکت می ­کنند که احساس خوشایندی را به شما می ­دهد. همچنین این پوسته ­ها نسبت به سنگ­ ها گرما را بیشتر نگه می­ دارند به همین دلیل در فرایند ماساژ اختلال ایجاد نمی­ کند.

چند مورد: این پوسته ­ها در ابتدا بسیار گرم می ­باشند، و در زمان استفاده خنک­ تر می­ شوند به همین دلیل کنترل دما همانند همیشه نیاز به تخصص دارد. در صورتی که گرما این پوسته ­ها بخصوص در ابتدا شما را اذیت می­ کند اطلاع دهید.

روش پوسته­ های گرم صدف با روش سنگ گرم قابل مقایسه است؟

ماساژ پوسته ­های گرم صدف روش آرامش بخش و ملایم بوده و در صورتی که گرما و آرامش را دوست دارید بسیار مناسب می باشد. در صورتی درد عضلانی خاصی دارید این روش چندان مناسب نمی ­باشد.

بسیاری از درمان­گرها از سنگ گرم برای گرم کردن عضلات استفاده می ­کنند و سپس با دستان خود ماساژهای عمقی را انجام می ­دهند. همچنین سنگ­ هایی را بر روی شکم، کف دست و نیز بین انگشتان قرار می ­دهند. در صورتی که ماساژ سنگ­ گرم(داغ) به خوبی اجرا شود بسیار مناسب است که این مورد وابسته به تخصص درمان­گر دارد. یادگیری ماساژ با پوسته صدف راحت­ تر می ­باشد، چرا که از نظر اندازه کوچک­تر بوده و درمان­گر تنها به آرامی بر روی بدن می­ لغزاند. به همین دلیل اگر نیاز به ماساژ بافت ­های عمقی دارید از روش سنگ گرم(داغ) استفاده کنید و اگر به دنبال آرامش هستید، ماساژ با پوسته صدف را تجربه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *