بلاگ

ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ نوعی از ماساژ است که در آن از یک سنگ نرم حرارت داده شده استفاده می‌شود که ماساژ تراپیست آن را بر روی بدن قرار می‌دهد. ماساژ تراپیست همچنین از سنگ‌ها در کف دستانش برای ماساژ دادن استفاده می‌کند. حرارت نافذ و وزن سنگ‌ها، عضلات گرفته و منقبض شده را گرم و رها می‌کند و تراپیست می‌تواند با سرعت بیشتر و عمقیق تر کار کند.

با دیگر انواع ماساژ چه فرقی دارد؟

استفاده از سنگ‌های داغ، این روش را منحصر بفرد می‌کند. سنگ‌های داغ نوعا از جنس بازالت و غنی از آهن هستند و حرارت را در خود نگه می‌دارند. از سنگ‌های رودخانه ای استفاده می‌شود چون در جریان آب رودخانه صاف و نرم شده اند.

برای آماده شدن برای درمان، تراپیست سنگ‌ها را در آب با استفاده از هیتر برقی تا جایی که به محدوده درجه حرارت مشخصی برسند (نوعا بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ درجه فارنهایت) گرم می‌کند. او سنگ‌ها را در نقاط مشخصی از کمر قرار می‌دهد. در حالی که نقاط ممکن است از نظر گرفتگی و سابقه بیماری فرد تفاوت داشته باشد. سنگ‌ها معمولا در طول دو طرف ستون مهره‌ها در کف دستان و روی ساق پا یا بین شست پا قرار داده می‌شوند.

حرارت متمرکز، ماهیچه‌ها را گرم و رها می‌کند و به تراپیست اجازه می‌دهد عمیق تر ماساژ دهد.

در حالی که خیلی از ماساژ تراپیست‌ها از آناتومی به عنوان راهنمای نقاط قرارگیری سنگ‌ها استفاده می‌کنند؛ برخی از آنها هم سنگ‌ها را بر نقاطی که گمان می‌رود انرژی ذهن و بدن را به تعادل می‌رساند، قرار می‌دهند.

تاریخ استفاده از سنگ‌های داغ برای درمان بر می‌گردد به زمانی که بومیان آمریکا سنگ‌ها را با آتش برای دردهای عضلانی گرم می‌کردند. ماساژ درمانی مدرن با سنگ داغ، توسط ماری نلسون، ماساژ تراپیست آریزونا اعتبار بخشیده شد. کسی که روش سنگ درمان (Lastone Therapy)را به عنوان تکنیکی مجتمع از سنگ داغ و ماساژ درمان کننده توسعه بخشید.

مزایای ماساژ سنگ داغ

برای برخی افراد گرمای سنگ‌های داغ بسیار راحت کننده و آرامش بخش است. ماساژ سنگ داغ، برای افرادی که در جانشان احساس سرما می‌کنند مناسب است. همچنین برای افرادی که گرفتگی عضلانی دارند اما ماساژهای سبک را ترجیح می‌دهند، مناسب است. حرارت ماهیچه‌ها را ریلکس می‌کند و به ماساژ تراپیست اجازه می‌دهد که با فشار کمتری روی عضله‌ها کار کند.

اگرچه با فقدان پژوهش در مورد مزایای ماساژ سنگ داغ مواجهیم، درمان اغلب به عنوان شرایط مشابه ماساژ کلاسیک به کار می‌رود:

_تشویش و اضطراب

_دردکمر

_افسردگی

_بی‌خوابی

_آرتروز

 

آیا دردناک است؟

سنگ‌های داغ هرگز زبر نیستند. آنها نرم اند و نوعاً چند اینچ طول دارند. سنگ‌ها در یک هیتر برقی گرم می‌شوند تا دما قابل کنترل باشد.اگر سنگ‌ها زیادی داغ باشند، باید سریعا ماساژتراپیست را مطلع کنید.

طی یک ماساژ سنگ داغ چه انتظاری می‌رود؟

ماساز سنگ داغ ممکن است با یک تکنیک ماساژ کلاسیک برای آماده کردن بافت عضلانی آغاز شود.

تراپیست ممکن است دو ردیف سنگ گرم روی میز قرار دهد و روی آنها را با یک حوله بپوشاند. شما باید روی میز دراز بکشید به طوری که سنگ‌ها با عضلات اطراف ستون مهره شما هم جهت شوند. سنگ‌های گرم همچنین ممکن است بر روی ساق پا، شکم، بین شست پا، کف دستان یا روی پیشانی شما قرار داده شوند.

تراپیست روغن ماساژ را به بدن می‌زند. با نگه داشتن سنگ‌ها در کف دستانش، آنها را روی سطح عضلات با گرما و فشار حرکت می‌دهد. او همچنین از حرکات ماساژ کلاسیک روی کمر، پاها، گردن و شانه‌ها استفاده می‌کند. در حالیکه سنگ‌ها در نقاط قرار دارند و یا برداشته شده اند. طول مدت یک ماساژ سنگ داغ بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است.

چه کسانی نباید ماساژ سنگ داغ بگیرند؟

اگر شما فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، عروق واریسی، میگرن، آرتریت روماتوئید، کم شدن احساس دردف زخم تازه، نواحی سوخته یا ضعیف شده پوستی، تومور، ایمپلنت فلزی دارید یا تحت درمانی که باعث کم خونی می‌شود قرار دارید، قبل از گرفتن ماساژ سنگ داغ، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.  به طور کلی، ماساژ سنگ داغ نبایستی بر کسانی که نمی‌توانند ماساژتراپی استاندارد دریافت کنند اعمال شود. همچنین اگر اخیرا شیمی‌درمانی، پرتو درمانی یا جراحی داشته اید با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار و بچه‌ها باید از ماساژ سنگ داغ اجتناب کنند.

نکات آخر

اگر ماساژ را برای اولین بار امتحان می‌کنید یا طرفدار امتحان کردن چیزهای جدید هستید، با ماساژتراپیست (و ارائه دهنده‌ی مراقبت‌های بهداشتی) خود در مورد اینکه آیا ماساژ سنگ داغ مناسب است یا نه مشورت کنید. درحالیکه خیلی از مردم این گرما را آرامش‌بخش و برای بدن، ذهن و روح سودمند می‌دانند، شما همچنین بایستی از اینکه این روش با سرشت شما سازگار است_ علی الخصوص اگر بیماری یا جراحت دارید_ مطمئن شوید.

چند نکته اضافی برای بیشترین‌ بهره‌وری از ماساژ

_ قبل از ماساژ وعده‌ی غذای سنگین نخورید.

_ اگر سنگ‌ها خیلی داغ هستند یا فشار خیلی زیاد است، تراپیست را مطلع کنید.

_ اگر بار اول است که به کلینیک یا چشمه آبگرم می‌روید، حداقل ۱۰ دقیقه زودتر برسید تا فرم‌های ضروری را پر کنید. در غیر این‌صورت، ۵ دقیقه زودتر برسید تا بتوانید قبل از شروع ماساژ چند دقیقه استراحت و ریلکس کنید.

 

رفع ادعا و مسئولیت : اطلاعات موجود در این سایت، برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است و برای تشخیص، تجویز و درمان توسط پزشک مناسب نیست. تمام احتیاط‌های ممکن، میان‌کنش‌های دارویی، شرایط یا عوارض جانبی در این نوشته آورده نشده است. شما بایستی برای هرگونه مشکلی در سلامتی خود، فوراً مراقبت پزشکی دریافت کنید و قبل از هر گونه اقدامی‌برای استفاده از داروها یا تغییر در رژیم غذایی خود با پزشکتان مشورت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “ماساژ سنگ داغ چیست؟

  1. Nashmil گفت:

    توضیحات بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *