بلاگ

نقش ماسا­ژ درمانی در بهبود عملکرد و سلامتی رابطه­ ی جنسی

نقش ماسا­ژ درمانی در بهبود عملکرد و سلامتی رابطه­ ی جنسی

به عنوان ماساژ درمانگر، ما دقت می کنیم یک تصویر حرفه ای، و حتی بالینی را در تلاش برای جلوگیری از مشکلات  ناشی از مشتریانی که به دنبال تماس جنسی در طول ماساژ خود هستند، طراحی کنیم. انتظارات اشتباه و کلیشه ای  زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد و همچنین از جانب ماسا­ژ­درمانگر ها مقدار قابل توجهی ترس وجود دارد. با وجود تمام جنبه هایی که از سکس در این حرفه وجود دارد، برقراری ارتباط صادقانه با مشتری پیرامون تاثیر ماساژ درمانی روی عملکرد و سلامتی جنسی دشوار است.

یک روز، یکی از مشتریان که به من اعتماد داشت پرسید اگر ماساژ برای فعالیت های جنسی خوب است و حتی آن را بهبود می ­بخشد. پس چرا معمولا ما از بحث پیرامون رابطه ­ی جنسی در تمرینات خود­­داری می­ کنیم، حقیقت این است که ماسا­ژ برای سلامتی فوق العاده است، و همچنین ممکن است سلامتی جنسی را توسعه دهد. حال بیایید بیشتر در مورد این سوال صحبت کنیم.

استرس

یک عامل متفاوت و مهمی که می­ تواند قابلیت داشتن یک تجربه­ ی جنسی رضایت­ بخش را مختل کند و حتی عملکرد جنسی را متوقف کند، استرس است. استرس پی در پی استرس ایجاد می­ کند، یا به عبارتی جنگ و گریزی درسیستم عصبی مرکزی فرد ایجاد می­ کند به گونه ای که ترشح هورمون های فعالیتی که از توانایی حرکت یا جنگ  پشتیبانی می­ کند را افزایش داده، با ورود جریان خون به داخل هر  عضو بدن هورمون در بدن پخش و هدایت شده و گوارش مختل می­ شود، تعداد ضربان و تنفس افزایش می ­یابد سطح آدرنالین در خون بالا می­ رود و اضطراب و افسردگی و استرس بیشتر می­ شود.

ماساژ درمانی نشان داده است که بطور قابل ملاحظه ای واکنش های استرس را کاهش می دهد، ضربان قلب و تعداد  تنفس را کاهش می­ دهد، در ترشح هورمون ها­ی فعالیتی تعادل ایجاد می­ کند، سطح آدرنالین و کورتیسول را کاهش می ­دهد و واکنش جنگ و گریز را حذف می نماید.

در حقیقت ماساژ نشان داده که پنج حالت را بهبود می­ بخشد:

۱- تنش

۲- عصبانیت

۳- انرژی

۴- خستگی

۵- گیجی

ماساژ ابزار قدرتمندی است که به جنگ با استرس، اضطراب و افسردگی  می­ رود. این نیز، می تواند بهبود قابل توجهی را در عملکرد جنسی ارائه دهد، زیرا که استرس عامل مهمی در اختلال عملکرد جنسی است.

گردش خون

ماساژ از دیر­باز به عنوان عامل افزایش گردش خون از طریق جابه جایی خون در لنف و سرتاسر بدن شناخته شده است. در حقیقت باید گفت که ماساژ در مدت ۶۰ دقیقه گردش خون را به اندازه­ ی یک پیاده روی شش مایلی افزایش می­ دهد. ماساژ سلامتی سیستم قلب و عروق را  از طریق تاثیر روی سیستم عصبی افزایش می ­دهد، که این امر به سلامتی قلب و عروق فرد هم بستگی دارد.بعد از یک جلسه ماساژ ضربان قلب بطور قابل توجهی  کاهش می ­دهد، اما گردش خون به­ دلیل انقباض عروق خونی افزایش می­ یابد.

این افزایش گردش خون  تقریبا تاثیر مثبتی روی تمام ارگان ها­ی بدن از قبیل کبد و معده دارد. و حدس شما درست است روی ارگان های جنسی هم تاثیر مثبتی دارد. در نتیجه، سلامت و عملکرد جنسی ممکن است به عنوان یک نتیجه از ماساژ درمانی بهبود یابد.

تعادل هورمون

مطالعات نشان داده اند که ماساژ درمانی منجر به کاهش فعالیت هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) و تقویت عملکرد سیستم ایمنی، وبصورت کوتاه مدت باعث کاهش  اوره می شود، و همچنین بزاق، و سطح کورتیزول سرم به عنوان بخشی از کاهش پاسخ استرس بدن افزایش می ­یابد. ماساژ همچنین نشان داده است که آرامش را بهبود می ­بخشد و به سیستم غدد درون ریز اجازه می دهد خود را کنترل کند و تعادل را برقرار کند.  این در حالی است که ،ممکن است برای شرایطی مانند دیابت و اختلالات هورمونی جدی (یائسگی) ضروری باشد، ماساژ می تواند نوسانات ناشی از پاسخ استرس را کاهش دهد و  اجازه دهد بدن به حالت تعادل بازگردد.

ترس فراوانی وجود دارد، هنگام صحبت درباره­ ی رابطه­ ی جنسی و ماساژ درمانی عصبانیت و جنجال زیادی بوجود می­ آید.این یک شرایط بحرانی برای ماسا­ژ­درمانگر­ها است،ما در مورد این مشکل یک مرز حرفه ای داریم. اغلب ماسا­ژ­درمانگر­ها تنها بحث خود را با مشتری به مسائل عمومی درباره­ ی سلامتی محدود می کنند و از صحبت درباره ­ی منافع سلامتی رابطه­ ی جنسی اجتناب می ­کنند. این در حالی است که ما هرگز نمی­ خواهیم یا اجازه نمی ­دهیم که مشتری ما دچار سوء رفتار جنسی شود. شاید دیگر وقت آن باشد که کلیشه ها و نگرش های منفی را کنار بگذاریم و اذعان کنیم که  ممکن است ماساژ درمانی در عملکرد و سلامتی رابطه­ ی جنسی مرد و زن تاثیر مثبتی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *