بلاگ

مزایای ماساژ برای دانش آموزان

مزایای ماساژ برای دانش آموزان

صرف دانشجو بودن در کالج استرس ­زا می ­باشد. شرکت در کلاس­ها، کارهای پاره وقت و نیز ساعات طولانی درس خواندن منجر به استرس بسیار بالایی می باشد. بسیاری از دانش آموزان خود را در تعامل با شرایط و موقعیت­ های جدید می­ بینند در حالی که حمایت­ های خانواده و دوستان خود را تقریباً از دست داده ­اند. در چنین شرایطی، جای تعجب ندارد که بر اساس گزارش انجمن سلامت دانشگاهی آمریکا استرس، اضطرای و مشکلات خواب جزو مهمترین چالش ­های دانش آموزان می­ باشد. در حقیقت، از هر ۴ دانش آموز جدید الورود ۱ نفر به دلیل استرس بیش از حد از ادامه تحصیل انصراف می دهد.

مشکلات مرتبط با استرس

استرس بیش از آنکه ناخوشایند باشد، برای سلامت فرد خطرناک می ­باشد. از آنجایی که استرس اثرات منفی بر روی سیستم ایمنی دارد، افراد با استرس بیشتر در معرض خطر بالاتر برای بیماری قرار دارند. افراد پر استرس معمولاً همیشه مضطرب و ناراحت می­ باشند و معمولاً برای تمرکز مشکل دارند. این افراد معمولاً برای فرار از این شرایط به اشتباه رو به مصرف نوشیدنی­ های الکلی، پارتی و مصرف دارو روی می­ آورند. در حالی که این فعالیت­ها به صورت موقبت منجر به کاهش استرس می­ شود، وای در نهایت منجر به افزایش استرس به دلیل عقب افتادن از برنامه درسی می­ شود .خوشبختانه، جایگزین­ های مناسب و سالم­تری برای مقابله با استرس وجود دارد.

ماساژ چرا کمک کننده می ­باشد

ماساژ درمانی یک روش طبیعی و سالم پیش روی دانش­آموزان برای مقابله با استرس فراهم می­ کند. تحقیقات نشان می ­دهد که ماساژ درمانی از روش­ های زیر کمک کننده می ­باشد:

تمرکز: سردرد معمولاً جوانان بالغ را آزار می دهد. و بیش از نیمی از افراد با سردردهای منظم با این مشکل مقابله می­ کنند. برای افرادی که از این شرایط خسته شده ­اند، ماساژ منجر به بهبود علایم می­ شود. ماساژ منظم منجر به کمک برای دانش آموزان با ADHD می ­شود که در نهایت منجر به بهبود شرایط و نیز افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس می ­شود.

هورمون­ها: ماساژ سوئدی منجر به افزایش سطح هورمون­ های نظیر دوپامین و نیز سطح پایین کورتیزول که هورمون مرتبط با استرس و التهاب می­ باشد، می ­شود.

عملکرد ایمنی: ماساژ درمانی منجر به بهبود عملکرد ایمنی، محافظت در برابر بیماری­ ها و عفونت­ ها از طریق افزایش تعداد سلول­های Tو لنفوسیت­ ها می ­شود. محققین اثرات بیولوژیک قابل توجهی را تنها پس از یک جلسه ماساژ سوئدی تجربه می­ کنند.

خواب: کمبود خواب منجر به آسیب بدن و ذهن می ­شود. این با افزایش وزن، افزایش خطر مشکلات قلبی-عروقی و سخی در تمرکز همراه می ­باشد. ماساژ درمان منجر به بهبود خواب می ­شود. این فرایند بسیار آرامش بخش بوده که منجر به افزایش سطح سروتونین- نوروترانسمیتر تثبیت کننده وضعیت – می ­شود. سروتونین همچنین به عنوان پیش ساز ملاتونین –نوروترانسمیتر تسهیل کننده خواب راحت- می­ شود.

تناسب: فعال بدون کلید موفقیت تناسب می ­باشد و ماساژ این کار را راحت­تر می ­کند. ماساژ منجر به بهبود عملکرد قهرمانی، بهبود بهره ­وری پس از کار، حمایت از سیستم قلبی عروقی و حتی توانایی بالقوه برای پیشگیری از آسیب می­ شود. این وضعیت منجر به کاهش درد و تناسب اندام می ­شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *