بلاگ

ماساژ­درمانگر ها می ­توانند با درماتیت تماسی کنار بیایند

ماساژ­درمانگر ها می ­توانند با درماتیت تماسی کنار بیایند

انجام ماساژ­درمانی با درماتیت تماسی می­ تواند دشوار باشد، حفظ یک عمل ماساژ با درماتیت تماسی می تواند دشوار باشد، اما با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه و محافظت از دستان و حفظ احتیاط هنگام کار با مشتری، ممکن است تاثیر این شرایط را در عمل کاهش دهد.

درماتیت تماسی وضعیتی است که پوست به دلیل یک واکنش آلرژیک یا تماس با یک ماده خارجی مانند محصولات مراقبت از پوست یا سایر مواد شیمیایی دچار خارش، قرمز شدن و التهاب می شود.

علائم درماتیت تماسی

• پوست خشک و پوسته پوسته شده

• قرمزی و زخم

• گلبول های خفیف یا خشک

• خارش شدید

• سوزش

• حساسیت خورشید

• ورم

• ترک خوردن به دلیل خشکی

درماتیت تماسی، در حالی که مسری نیست، ناراحت کننده است و می تواند دردناک باشد، و اغلب باعث ایجاد خجالت اجتماعی می شود.

 

سه نوع درماتیت تماسی

سه نوع درماتیت تماسی وجود دارد: درماتیت آلرژیک، درماتیت تماسی تحریکی و درماتیت تماسی تصویری.

۱- درماتیت تماسی آلرژیک نتیجه تماس با چیزی است که باعث واکنش های آلرژیک در بدن می­ شوند مانند جواهرات نیکلی، دستکش­ های لاستیکی، مواد شیمیایی در عطر و یا لوازم آرایشی و سم درخت بلوط یا پیچک.

۲- درماتیت تماسی تحریکی حاصل تماس با مواد سمی است که باعث تحریک پوست می ­شوند، که شامل موادی مانند اسید باتری، سفید کننده، تمیز کننده اجاق، مواد شوینده و حلال ها می­ باشد. یک مثال رایج در مورد برای متصدیان بار است که در هنگام ترکیب در معرض تماس دائمی با آب قرار می­ گیرند و این سبب درماتیت تماسی تحریکی می­ شود.

۳- درماتیت تماسی تصویری، در حالی که این نوع درماتیت بسیار معمول نیست، واکنشی است که زمانی رخ می دهد که مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

درمان و پیشگیری از درماتیت تماسی

چندین روش و دارو های مقابله­ ای برای پیشگیری از درماتیت تماسی  وجود دارد. کرم ها و لوسیون ضد خارش مانند کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین می توانند با محافظت از پوست از آن مراقبت کنند. یک فشرده سازی سرد به وسیله ­ی آب سردی که دو قاشق غذا خوری پودر سودا در آن حل شده، تا ۳۰ دقیقه اعمال شود، این روش همچنین ممکن است باعث توقف خارش شود و بالاتر از همه، خارش و خراش پوستی که در حال حاضر آسیب دیده است را از بین می ­برد، اگر علائم شدید باشد، یک پزشک ممکن است یک کرم یا پماد برای تسکین سوزش تجویز کند.

هنگامی که پوست تحریک شده و جوش می­ زند، یا پوسته پوسته می­ شود و ترک می­ خورد، معمولا برای دو تا چهار هفته طول می کشد تا درماتیت تماسی پاکسازی شود. برای جلوگیری از درماتیت تماسی، از مواد ضد حساسیت و ضدعفونی کننده پوست و محصولات بدن جهت جلوگیری از تحریک استفاده کنید. از دستکش های لاستیکی اجتناب کنید، به ویژه اگر به لاستیک حساسیت دارید. زمانی که از خانه خارج می­ شوید شلوار و پیراهن آستین بلند بپوشید که به شما در محافظت از آلرژی ها و خراش ها کمک می ­کند. اگر شما مستعد ابتلا به درماتیت تماسی هستید از تماس با حیوانات خانگی  دوری کنید. زیرا خز می تواند باعث تحریک و آلرژی شود. همچنین حفظ رطوبت پوست کمک می کند تا از خشک شدن و ترک خوردن پوست جلوگیری شود و باعث سوزش و تحریک بیشتر نشود.

ماساژ و درماتیت تماسی

به عنوان ماساژور کار ما این است که دیگران را لمس کنیم، و ما اغلب دستان خود را در چندین محصول آغشته می ­کنیم. پس کار ما برای جلوگیری از درماتیت تماسی دشوار است. اگردست ما مبتلا به درماتیت تماسی شود مشتریان خود را از دست خواهیم داد. باید ضمن اینکه پوست خود را مرطوب و تمیز نگه می­ داریم از مواد شویند­ه ­ی معطر، پاک کننده­ ها، محصولات مراقبت از بدن شخصی و همچنین مواد شیمیایی قوی اجتناب کنیم تا دچار درماتیت تماسی نشویم. اما گاهی اوقات ممکن است لوسیون ها و کرم های موجود در اتاق ماساژ سبب بیماری درماتیت پوستی شود. ممکن است لازم باشد یک آزمایش روی محصولاتی که روزانه در اتاق درمان به کار می بریم انجام دهیم تا مشخص شود آیا در واقع باعث ایجاد درماتیت می­ شوند یا خیر.

اگر شما دچار درماتیت تماسی در دست ها هستید، به خصوص اگردرماتیت در کف دست ها، انگشتان دست و انگشت شست شما موجود باشد چندین گزینه برای انجام کار وجود دارد. پوست با درماتیت تماسی که آسیب دیده و به برداشتن اشیا حساس است ممکن است مسری باشد و از طرف ماساژور به مشتری و یا بر­عکس منتقل شود. اگر درماتیت فقط در یک ناحیه کوچک باشد، ممکن است گل انگشتان به اندازه کافی برای پوشش انگشت آسیب دیده مناسب باشد. اگر در پشت دست یا زیر دست شما باشد، ممکن است شما بتوانید از آن قسمت دست که آسیب ندیده استفاده کنید.

اگر کف دست ها یا مناطق بزرگ دست آسیب دیده باشند، دستکش ها را بپوشید – دستکش لاتکس وینیل هنگام استفاده از روغن با آن مخلوط نمی­ شود و ممکن است پوست را بیشتر تحریک کند. پس دستان خود را قبل از استفاده از دستکش پودر بزنید تا از ایجاد شرایط بدتر جلوگیری کند. بلافاصله پس از ماساژ، دستکش را کاملا شستشو داده و خشک کنید، و هنگامی که کار به پایان رسید، از یک لوسیون یا کرم ضد حساسیت استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه ها استفاده از یک پارچه ماساژ است، که یک یک مربع بزرگ از مواد ساتن است که اغلب در ماساژ روی صندلی استفاده می شود. پارچه  ماساژ اجازه می دهد تا درمانگر به کار با لباس خود بپردازد در حالی که پارچه احساس سر خوردن به فرد می ­دهد و فرد احساس می ک­ند که با روغن ماساژ شده است. فرد مبتلا به درماتیت می ­تواند برای جلوگیری از دست زدن به پوست مشتری و اجتناب از پوشیدن دستکش می­ تواند از پارچه­ ی ماساژ استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *