بلاگ

حمام معدنی (اسپا معدنی)

حمام معدنی ( اسپا معدنی)

چشمه­ های داغ یا معدنی به عنوان آب­ های ژئوحرارتی (وابسته به حرارت مرکزی زمین) شناخته شدند که اغلب برای درمان و احیا و آرامش ذهن و جسم مورد استفاده قرار می­ گیرند. ۳ جزء اصلی در این آب­ ها مد نظر است که برای درمان نقش مهمی را ایفا می ­کنند: همانند دمای آب، مواد معدنی حل شده در آب و گازها و رسوب ­ها. چشمه­ های معدنی در همه جای دنیا واقع شدند و صدها چشمه فقط در خود امریکا وجود دارد. بسیاری از آنها، به صورت چشمه­ های معدنی و برای آب درمانی مورد استفاده قرار می ­گیرند. چشمه­ های معروف شامل نیویورک، ویرجینیای غربی، کالیفرنیا و صدها چشمه دیگر می ­باشند.

بسیاری از آنها از همان آغاز تولد انسان و با توجه به فرهنگ مورد استفاده بودند. افراد بومی میزبان این آب ­های درمانی بوده که برای شفای افراد به کار گرفته می ­شدند. افراد مقیم در اروپا، چشمه­ های که ما امروزه با آنها آشنا هستیم را درست کردند. اوج ایجاد این چشمه ها از دهه ۱۸۰۰ تا ۱۹۴۰ بود که برای شفا و درمان افراد استفاده می­ شدند. مزیت این نوع آب­ های معدنی مجددا در حال بررسی می­ باشد.

مزایای این حمام­ های معدنی چیست؟

بالنئولوژی و یا تحقیق بر روی استحمام در اروپا درمان افراد از طریق این آب­ ها را مورد بررسی قرار می­ دهد. آبگرم درمانی به عنوان نوعی درمان پزشکی شناخته شده است. شما باید قبل از استفاده از این نوع درمان، پزشک خود را در جریان بگذارید و با او مشورت کنید تا بتوانید طی چند هفته از مزایای کامل این آب­ ها بهره مند شوید.

آب­ های بسیار داغ که دمای آنها از دمای آب­ های معمولی بسیار بالاتر است برای افرادی که فشار بالا، بیماری قلبی و یا بیماری مشابه داشته و یا باردار می­ باشند، مضر است.

حمام معدنی

دمای این نوع آب­ ها با خیلی داغ، ولرم، خنک و یا سرد می ­باشد. آب­ های معدنی حاوی آرسنیک، PH خنثی ا و یا مواد سمی دیگری هستند که نباید برای نوشیدن مگر در شرایط مطلوب مورد استفاده قرار گیرند. البته نوع این مواد به جامدات حلال در آب بستگی دارد. حمام معدنی دارای ترکیبات شیمیایی و انواع گازهایی است که در آب وجود دارند. متداول ترین نوع مواد معدنی و گازها، کلسیم، سدیم، منزیم، پتاسیم، کلرید، دی اکسید کلرید، دی اکسید سیلیکون، آهن، بی کربنات، دی اکسید کربن و سولفید هیدروژن می ­باشند.

بی کربنات و دی اکسید کربن، گردش خون را از طریق باز کردن رگ­ های خونی بالا برده و فشار بالا و گرفتگی شریان خون را درمان می ­کنند. بالا رفتن گردش خون به این معناست که بیشتر اکسیژن به سلول­ ها وارد می­ شود تا عملکرد آنها را بهبود بخشد.

حمام های معدنی،اغلب برای بهبودی بعد از عمل پیشنهاد می­ شوند. نمک ­های حل شده در آب و سولفور برای درمان التهاب پوست مثل اگزما، پسوریازیس و کاهش تورم و گرفتگی مفاصل به خاطر بیماری ­های آرتریت روماتیسم و آستئوارتریت مورد استفاده قرار می ­گیرند. ارسنیک برای درمان عفونت ­های قارچی مورد استفاده قرار می ­گیرد.

حمام های معدنی، سیستم اندوکترین دارند و باعث آرامش می شوند. غدد آدرنال هورمون­ های استرس مثل آدرنالین تولید می­ کنند. در این شرایط، سیستم اندوکترین خارج از حد تعادل قرار می­ گیرد. برای کاهش استرس، فعالیت این غدد باید پایین بیاید تا تعادل را در سیستم اندوکترین ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *