بلاگ

مزایای ماساژ برای بی خوابی

مزایای ماساژ برای بی خوابی

زمانی که رفاه و آسایش در نظر گرفته می­ شود، خواب بسیار حیاتی می ­باشد. در حقیقت، محققین تایید کرده­ اند که کیفیت و کمیت خواب باید به اندازه کافی باشد تا افراد از سلامت خود لذت ببرند. درحالی که داروهای مختلفی برای مقابله با بی ­خوابی وجود دارد، بسیاری از افراد نسبت به عوارض جانبی آن نگران هستند. خوشبختانه روش­ های طبیعی و بدون دارو نیز وجود دارد مانند ماساژ.

زمانی که خوابمان نمی­ برد

تخمین زده می­ شود که در حدود ۳۰% از افراد بالغ آمریکایی از بی خوابی رنج می­ برند و ۱۰% افراد نیز به بی­ خوابی مزمن مبتلا می­ باشند. به عنوان تعریف مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب، بی­ خوابی می­ تواند منجر به تخریب سلامت جسمی، روانی و احساسی افراد شود بی ­خوابی چه به صورت عامل اولیه و یا نشانه سایر شرایط باشد، می تواند منجر به کاهش زمان واکنش مشکلات در تمرکز، اختلال در تصمیم­ گیری و نیز ناپایداری احساسی شود.

ماساژ چگونه کمک کننده می­ باشد؟

آیا ماساژ می ­تواند به کاهش خستگی و بهبود خواب کمک کند؟ موسسه ملی سلامت بر اساس گزارش­ های منتشر شده این مورد را تایید می­ کند. علاوه بر این، مقالات علمی حاکی از اثربخشی ماساژ برای مقابله با بی خوابی می­ باشد.

ماساژ تا چه حد به خواب افراد کمک می­ کند؟ ماساژ به تولید سروتونین در بدن کمک کرده و منجر به افزایش سطح این نوروترانسمیتر می ­شود. سروتونین در خواب قسمت­ های مختلف مغز و نیز تولید ملاتونین- هورمون کنترل کننده خواب و بیداری- ضروری می­ باشد. ماساژ منجر به بهبود آرامش از طریق کاهش استرس، درد و سایر شرایطی می­ شود که منجر به بی خوابی می­ شود. بسیاری از افراد بیان می­ کنند که پس از ماساژ از یک خواب آرام و عمیق لذت می ­برند. ماساژ در افراد مبتلا به بی­ خوابی منجر به خواب عمیق و راحت می­ شود.

ماساژ برای خواب راحت:

به صورت تئوری، هر مدل ماساژ منجر به بهبود خواب می ­شود. با این حال برخی روش­ های برای افزایش سطح سروتونین و بهبود خواب مناسب تر می­ باشد که شامل:

  • حرکت­ های لغزشی در طول پا
  • فشار دادن و ضربه زدن به عضلات ران و پشت
  • لمس نواحی لگن و طناب نخاعی

برای افرادی که از بی خوابی رنج می ­برند، ماساژ به عنوان یک روش طبیعی بالقوه برای آماده سازی بدن برای خواب مناسب می­ باشد. ماساژ قابلیت تولید واکنش ­های احساسی بالقوه را دارا بوده و منجر به آرامش ذهن و بدن می­ شود. در طی ماساژ، اکثر افراد تجربه آسایش و راحتی را دارند که تا ساعت­ها بعد از ماساژ نیز ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *