اسپا و ماساژ, بلاگ

ماساژ بامبو و سایر ماساژهای ناشناخته

تا سالیان متمادی شما خود را برای رفتن به ماساژ سوئدی، ماساژ عمقی بافت و ماساژ سنگ گرم آماده می ­کردید. در زیر برخی از ماساژهای جذاب که تاکنون امتحان نکرده ­اید و انتظاراتی که از این ماساژها دارید اشاره خواهیم کرد.

ماساژ بامبو

اگر از درمان­گر ماساژ خود در رابطه با ماساژ عمقی بپرسید، ماساژ بامبو بهترین انتخاب می ­باشد. مجموعه­ ای از ابزارهای بامبو با طراحی خاص، این امکان را به ماساژگر می ­دهد تا به عمقی که شما تمایل دارید بدون توسل به آرنج ­های خود دسترسی داشته باشد. نکته شگفت انگیز، بامبو حتی بهتر از سنگ­ های گرم، گرما را در خود نگه می ­دارد، که منجر به گرم شدن عضلات برای کارهای عمقی­ تر می­ شود.

ماساژ بامبو برای قهرمانان و افراد با عضلات قوی بسیار مناسب می ­باشد. چوب­ های بزرگ بامبو منجر به ایجاد ضربات قوی می ­شود، در حالی که قطعات کوچکتر منجر به تسهیل ماساژگر برای کارهای با جزئیات بیشتر می ­شود. درمانگر یک جفت چوب با سرهای پد مانند را استفاده می ­کنند و همانند نواختن یک درام ضرباتی را بر روی بدن شما وارد می­ کند.

اگر در ران­ های خود احساس سختی می­ کنید و نیاز به کارهای عمقی بر روی این عضلات دارید، این راه­حل درمانی شما می ­باشد. بامبو یک وسیله عالی برای راحت کردن عضلات شما می­ باشد –روش ماساژ که نیروی عمقی به صورت سریع و یا آهسته- برای از بین بردن هر نوع چسبندگی مورد استفاده قرار می­­ گیرد. با اینکه بامبو مشابه ماساژ عمقی نمی ­باشد، برای درمان­گر تنها مراجعه به همراه وسایل مورد نیاز کافی می ­باشد.

ماساژ بامبو

Che Nei Tsang

آیا تاکنون درمانگر از شما درخواست کرده است “آیا ممکن است که معده شما را لمس کند؟” این تمامی نکته ­ای است که در ماساژ چینی تحت عنوان “Che Nei Tsang” نهفته است که شامل ماساژ اندام­های داخلش شما می ­باشد. Ellen Ronis، درمانگر ماساژ با تجربه ۳۰ ساله، یکی از دو درمانگری می­ باشد که درمان در مرکز Bodhi Spa در هادسون نیویورک پیشنهاد می ­کند. Che Nei Tsang به معنی “کار کردن انرژی اندام­ های داخلی” می ­باشد. Ronin این روش را برای افراد با مشکلات روده­ ای/گوارشی، مشکلات باروری، اسکارهای پس از جراحی و درد پایین کمر توصیه می­ کنند.

Melinda Macchiaroli روش Che Nei Tsang را پس از تولد جفت دوقلوها که اندکی با تاخیر به دنیا آمده- بودند و اندکی بزرگ بودند امتحان کرد. وی بیان می ­کند که “من کاملاً احساس کردم که تمامی اندام­ های من در حال حرکت می­ باشد.” Ellen تمامی اندام­ های من را دستکاری کرده و در نهایت تمامی آنها را در جای خود قرار داد.

این درمان به بهبود شل شدگی و نیز پاکسازی انسدادهای فیزیکی و انرژتیک در این اندام­ها کمک می ­کند. با این حال ممکن است شما مشکلات حادی نداشته باشید. Ronis بیان می­ کند که در برخی موارد اندام­ های خود را دست نخورده نگه دارید و نفس عمیقی بکشید. این نوع درمان نیز بسیار آرامش بخش می ­باشد.

درمان شل کردن فاسیای عضلات

آیا تا بحال این تجربه را داشته­اید که عضلات شما اندکی پس از ماساژ سفت می ­شود؟ این مشکل می­ تواند منجر به محدود شدن فاسیا- شبکه مبتنی بر کلاژن بافت همبند که در هم نفوذ کرده است و ساختارهای بدن ما شامل بافت عضلانی را احاطه می­ کند. Tony Schelin یک درمانگر ماساژ بیان می ­کند: در شرایط سلامت فاسیا حالت مایع داشته و ماهیچه­ ها به آسانی بر روی هم حرکت می­ کنند. با گذشت زمان، آسیب و استرس فاسیا سفت­تر شده و شروع به چسبندگی می ­کند.

درمان رهاسازی فاسیای عضلات (MRT)، یک روش بسیار کارآمد می ­باشد، ولی یک روش شناخته شده و مرسوم در بین قهرمانان و طرفداران ماساژ به حساب نمی­ آیند. Schelin بیان می­ کند: این روش انتخاب اول نمی ­باشد. این روش با گرم کردن بدن توسط ماساژ سنتی سوئدی شروع می­ شود و پیش از اتمام روش­ های عمقی MRT اعمال می ­شود. در روش قبل تمام بدن لمس می ­شود ولی در روش MRT، که شامل نگه داشتن فاسیا تا زمان شل شدن آن می­ باشد، بیشتر بر روی نواحی که احساس ناراحتی وجود دارد- اغلب شانه و پشت و در موارد کمتر لگن، زانو و مچ پا تمرکز می­ باشد.

با توجه به زمان­گیر بودن، Schelin دوره ۹۰ دقیقه­ ای را توصیه می­کند. وی همچنین بیان می ­کند که در این روش عمقی فاسیا از وضعیت جامد ذوب شده و به حالت مایع در می ­آید. به عنوان یک درمانگر، تغییرات فیزیکی قابل مشاهده است. در یکی از مراجعه کننده­ گان، شانه وی، در ناحیه اطراف گوش در ابتدای جلسه به صورت قوز در آمده بود. پس از ۹۰ دقیقه، شانه وی به حالیت طبیعی برگشت و درد برطرف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *