بلاگ

چهار مزیت مرتبط با سلامت رایحه درمانی

چهار مزیت مرتبط با سلامت رایحه درمانی

 

رایحه درمانی یک روش آرامش بخش می ­باشد ولی می ­تواند برای بسیاری از موارد مرتبط با سلامت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اگر به دنبال بهبود سلامت خود و یا روشی جدید برای آرامش بخشی می­باشید، مطلب زیر را در مورد مزایای رایحه درمانی مطالعه کنید.

رایحه درمانی چیست؟

انجمن ملی رایحه درمانی، رایحه درمانی را به صورت “هنر و علم استفاده از اسانس های معطر طبیعی بدست آمده از گیاهان برای ایجاد تعادل، هماهنگی و بهبود سلامت بدن، ذهن  و روح “تعریف می­ کند

در رایحه درمانی از اسانس ­های روغنی که از گل­ها، دانه­ ها، پوست درخت، گیاهان دارویی و ریشه بدست می ­آید استفاده می­ شود. اگرچه پشتوانه علمی کافی در رابطه با اثربخشی درمانی یا پیشگیری از بیماری وجود ندارد، ولی مطالعات بالینی مختلفی نشان داده­ اند که این ترکیبات می ­تواند به صورت درمان ­های مکمل مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای استفاده از رایحه درمانی در زندگی روزمره

۱- کاهش استرس

رایحه درمانی اثرات آرامش بخش دارد. مطالعات و یافته ­های علمی نیز تایید کننده این مورد می ­باشد. رایحه درمانی با استفاده از عطر اسطوخدوس منجر به کاهش استرس می­­ شود.

در یک مطالعه صورت گرفته، افرادی که از رایحه درمانی استفاده می ­کردند درد کمتری را داشتند و در مقایسه با افرادی که از این روش استفاده نمی­ کردند، در شرایط استرس ­زا، سطح استرس کمتری را داشتند. در مطالعه دیگری کاهش سطح استرس در بیماران سرطانی که تحت رایحه درمانی قرار گرفته بودند نشان داده شده بود.

۲- مقابله با افسردگی

عطر مرکبات و نیز عطرهای پر جنب و جوش گرایش ­ها و اثراتی دارند که در نهایت منجر به کاهش میزان استرس می­ شود. در صورتی که دچار افسردگی شده ­اید، ماساژ با اسانس های روغنی را امتحان کنید تا لبخند به لب های شما بازگردد.

۳- مدیریت درد

یکی از مزایای مهم رایحه درمانی تخفیف درد می­ باشد. مریم گلی یک ترکیب طبیعی موثر برای کاهش درد می­ باشد که بیشتر در رابطه با کاهش دردهای قاعد­گی مهم می ­باشد.

۴- بهبود فشار خون

اثرات مفید رایحه درمانی در کاهش فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون بالا نشان داده شده است. در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا می­ باشید، رایحه درمانی با آرام کردن شما به تنظیم فشار خون شما در محدوده نرمال کمک می­ کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *