بلاگ

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن
  1. مزایای مراقبت از پوست صورت و دور چشم‌ها با ماسک

ماسک‌های مراقبت از پوست جزو محصولات مورد علاقۀ بسیاری از افراد و به خصوص خانم هاست. استفاده از ماسک صورت یک روش مناسب برای مراقبت از پوست است که می‌تواند موجب آبرسانی بهتر به پوست، از بین بردن چربی‌های اضافی و بهبود ظاهر منافذ پوست بشود. از ماسک‌های مراقبت از پوست می‌توان هفته‌ای یک بار استفاده کرد. مزایای استفاده از ماسک صورت عبارت است از:

  1. اگر ماسک مراقبت از پوست، دارای عصاره‌هایی مثل نعناع و رزماری نیز باشد، می‌تواند بسیار آرامش بخش واقع شود.
  2. در کنار پاکسازی عادی و همه روزۀ پوست از مواد آرایشی و چربی و…، استفاده از ماسک صورت می‌تواند موجب پاکسازی عمیق پوست و منافذ آن بشود.
  3. استفاده از ماسک‌های مراقبت از پوست همچنین سلول‌های مردۀ پوستی را جمع آوری می‌کند و موجب باز شدن منافذ پوستی می‌شود.
  4. ماسک‌های دارای عصارۀ نعناع می‌تواند گردش خون در صورت را تحریک کند و پوست با استفاده از این ماسک صورت، جلوه‌ای درخشنده‌تر و شاداب‌تر خواهد داشت.
  5. استفاده از ماسک مراقبت از پوست کمک می‌کند که سایر محصولات مراقبتی پوست نیز به راحتی و عمیق‌تر جذب پوست بشوند.
  6. برای گرفتن نتیجۀ دلخواه از استفادۀ ماسک‌های مراقبت از پوست، آن‌ها را طبق دستورالعمل و زمان بندی پیشنهادی استفاده کنید. اگر گفته شده که ماسک صورت برای مراقبت از پوست و بهبود آن فقط باید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، این زمان را به ۱۵ یا ۲۰ دقیقه افزایش ندهید.
  7. در پوست‌های خشک و کم آب، استفاده از ماسک‌های مراقبت از پوست موجب افزایش هیدراتاسیون و رطوبت پوست می‌شود. آب موجود در ماسک صورت، برای نرم کردن و تقویت خاصیت ارتجاعی به عمق اپیدرم پوست وارد می‌شود و با آبرسانی به آن کار مراقبت از پوست را به خوبی انجام می‌دهد.

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن

ماسک‌های مراقبت از پوست

 

  1. ماسک‌های صورت خانگی

شما می‌توانید به راحتی ماسک صورت را در خانه درست کنید.

تعدادی از این ماسک‌ها عبارتند از:

  1. ماسک عسل-زردچوبۀ پروبیوتیک

خاصیت این ماسک صورت، کاهش التهاب‌های پوستی است. زردچوبه به از بین رفتن تدریجی رنگدانه‌های ایجادشده روی پوست کمک خواهد کرد و ماست سلول‌های مرده را از سطح پوست جمع آوری می‌کند تا سلول‌های جدید جایگزین آن شود.

 

  1. ماسک آووکادو-ماست و عسل

این دسته از ماسک‌های مراقبت از پوست برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست استفاده می‌شود. آووکادو سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است که همۀ این مواد برای مراقبت از پوست و مرطوب نگه داشتن آن عالی هستند.

 

  1. ماسک روغن-نارگیل

از روغن نارگیل می‌توانید به عنوان پاک کنندۀ آرایش و چربی پوست صورت، لوسیون بدن و مبارزه با آکنه‌ها استفاده کنید. ماسک روغن نارگیل و روغن درخت چای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارند که برای مراقبت از پوست و از بین بردن آکنه‌های آن بسیار مفید است.

 

  1. ماسک کدو تنبل

کدو تنبل حاوی آنزیم‌هایی است که موجب روشن و درخشان شدن پوست می‌شود و برای تقویت میزان تولید کلاژن در پوست نیز مفید است. استفاده از ماسک صورت کدو تنبل باعث جوان‌تر شدن پوست خواهد شد.

 

  1. ماسک آووکادو- انبه

این نوع از ماسک‌های مراقبت از پوست به آبرسانی، نرم شدن، ترمیم و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست کمک خواهد کرد. استفاده از این ماسک برای از بین بردن مشکلات رایج پوستی مثل التهاب، زخم‌های پوستی و خشکی آن بسیار مؤثر است.

 

  1. بهترین زمان‌های استفاده از ماسک‌های صورت

بهتر است ماسک صورت را به منظور مراقبت از پوست، قبل از حمام استفاده کنید یا بعد از آن؟ در هنگام شب یا روز؟ پاسخ این سؤال بستگی به این دارد که پوست شما چه نوعی دارد و ماسک مورد استفادۀ شما چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن

ماسک‌های مراقبت از پوست

 

  1. به طور معمول اغلب ماسک‌های مراقبت از پوست هفته‌ای یک بار و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست استفاده می‌شود، اما بسته به انواع مختلف پوست و نوع ماسک، ممکن است این زمان تغییر کند. به عنوان مثال از ماسک‌های ضد پیری چند بار در هفته استفاده می‌شود و از ماسک‌هایی که مخصوص پوست‌های چرب است، دو الی سه بار در هفته. برای پوست‌های حساس هم معمولاً استفاده از ماسک صورت یک بار در هفته برای مراقبت از پوست کافی است.
  2. اگر پوست خشکی دارد و همچنین به منظور مدیریت زمان و راحت شدن فرایند شستشوی ماسک، می‌توانید قبل از دوش گرفتن از آن استفاده کنید و بعد از گذشت زمان مورد نیاز، صورت خود را در حمام بشویید و دوش بگیرید. گزینۀ دیگر هم که برای استفاده از ماسک‌های پاک کنندۀ منافذ پوست‌های چرب مناسب است، استفاده از ماسک‌های مراقبتی بعد از دوش گرفتن است.
  3. نیازی نیست که قبل و یا بعد از استفاده از ماسک‌های مراقبت از پوست حتماً دوش بگیرید. می‌توانید قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را کاملاً بشویید تا غبار و چربی و… روی پوست نباشد. در پایان هم می‌توانید ماسک روی پوست را با آب بشویید.
  4. زمان‌هایی که اضطراب و استرس دارید، می‌خواهید به یک قرار ملاقات مهم یا مهمانی بروید، زمان مرده و تلف شده دارید، نیاز به آرامش دارید، آفتاب گرفته اید و در حال لاک زدن ناخن هایتان هستید، می‌توانید از ماسک صورت نیز استفاده کنید. این زمان‌ها برای استفاده از ماسک‌ها بسیار مناسب هستند.

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن

ماسک‌های مراقبت از پوست

  1. انواع مختلفی از ماسک برای صورت

در بازار انواع مختلفی از ماسک‌های مراقبت از پوست صورت وجود دارد و این کمی انتخاب را دشوار می‌کند. تشخیص دادن اینکه کدام ماسک برای پوست شما مناسب است، مستلزم این است که پوست خود را کاملاً بشناسید و بدانید که دنبال چه باید بگردید. در ادامه چند نوع مشهور ماسک صورت آمده است:

  1. ماسک خشت

مثل بنتونیت و کائولن و ماسک‌های سفالی که شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند و برای پاکسازی پوست و از بین بردن چربی آن مناسب هستند.

  1. ماسک ذغالی

این نوع از ماسک‌های مراقبت از پوست می‌تواند سطح پوست را سم زدایی کند و موجب درخشش و شادابی آن بشود.

  1. ماسک ورق

این ماسک‌ها بر خلاف دو نوع قبلی، بعد از استفاده نیازی به شسته شدن ندارند و در سرم‌های مفید برای پوست حل می‌شوند.

  1. ماسک حباب

استفاده از این ماسک مراقبت از پوست موجب احیای پوست و از بین رفتن آلودگی‌ها و چربی آن می‌شود.

  1. ماسک شبانه

این ماسک به صورت ژل یا کرِم موجود است و قبل از خواب استفاده می‌شود که در طول شب روند بازسازی پوست را انجام می‌دهد.

آشنایی با ماسک‌های مراقبت از پوست و انواع آن

ماسک‌های مراقبت از پوست

 

 

  

منابع:

https://discovergoodnutrition.com/2014/09/apply-face-mask/

https://www.earlycare.org/content/top-5-benefits-of-using-a-face-mask.html

https://www.besthealthmag.ca/best-looks/skin/what-are-the-benefits-of-a-facial-mask/

http://theeverygirl.com/diy-face-masks/

https://www.healthline.com/health/face-mask-before-or-after-shower#5

https://www.skincare.com/article/best-time-to-use-a-face-mask

https://www.insider.com/what-face-mask-should-i-use-2019-2

https://www.vichy.co.uk/types-of-face-masks

https://www.bebeautiful.in/all-things-skin/occasion/the-oily-skin-care-routine-all-men-should-know-about

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *