بلاگ

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

ماساژ درمانی سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ، یکی از ماساژهای خاص و حرفه ای است که در طول چند سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. گذشتگان بر این باور بودند که سنگ های داغ موجب آرامش روانی و تمرکز اعصاب می شوند. این باور اکنون به یک شیوه ی ماساژ درمانی فوق العاده موثر تبدیل شده است. ماساژ بستر سنگی بیشتر برای افرادی با طبع سرد و کسانی که تنش عضلانی دارند مناسب است. توجه داشته باشید که دلیل استفاده از ماساژ سنگ داغ این است که گرما و وزن سنگ ها تاثیر فراوانی در نرمی و شل شدن بافت اسپاسم شده دارند و همچنین موجب انتقال انرژی به بدن می شوند. در ادامه چند مورد از فواید این نوع از ماساژ درمانی را ذکر می کنیم.

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

ماساژ سنگ داغ

۵ مورد از فواید ماساژ درمانی سنگ داغ

۵ مورد از مهم ترین و اساسی ترین فواید ماساژ سنگ داغ عبارتند از:

آرامش ذهنی و رفع استرس

ماساژ سنگ داغ این نیرو و انرژی را به شما می دهد که با تنش های روحی و استرس و اضطراب خود مقابله کنید. جالب است بدانید که بسیاری از افراد در طول ماساژ به خواب می روند که می توان گفت دلیل این امر دور شدن از استرس و تشویش های ذهنی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که ماساژ درمانی به خصوص به روش ماساژ سنگ داغ استرس و اضطراب را کاهش داده و به سلامتی قلب و عروق کمک می کند.

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

تاثیر ماساژ سنگ داغ در رفع استرس

بهبود گردش خون

در روند درمانی ماساژ سنگ داغ رفته رفته که گرمای سنگ ها به عروق و بافت های درونی بدن نیز نفوذ می یابد، رگها و عروق خونی بازمی شوند و سیستم گردش خون بدن عملکرد بهتر و منظم تری خواهد داشت و اکسیژن رسانی به ماهیچه ها و سایر قسمت های بدن نیز بهتر و بیشتر صورت می گیرد و موجب درمان و رفع گرفتگی ها و درد و خستگی های بدن می شود.

 رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات

با گذشت تایم کوتاهی از شروع ماساژ سنگ داغ، کار حرفه ای ماساژور شروع می شود و به طور عمیق تر و موثرتری عضلات گرفته و اسپاسم شده را ماساژ می دهد. عضلات اسپاسم شده در ابتدا بسیار سفت و خشک هستند و مانع از روند سریع ماساژ درمانی می شوند، اما پس از مدتی سنگ های داغ موجب شل شدن و ریلکسی عضلات شده و خستگی را از تن به در می کنند. شاید تجربه کرده اید که عضلاتی که دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند درد زیادی را در بدن ایجاد می کنند و ممکن است باعث مختل شدن کار و فعالیت های روزانه ی فرد شوند، در این حالت ماساژ سنگ داغ بهترین گزینه جهت تقویت آرامش و نیروی عضلات و مفاصل بدن بوده و دردهای ناشی از گرفتگی عضلانی را سریعا رفع کند.

کمک به انعطاف مفاصل

توجه داشته باشید که در پی گرفتگی عضلات ممکن است تنش و گرفتگی مفاصل اتفاق بیفتد که دردسرساز می باشد و چه بسا ممکن است فرد را از کارهای روزمره ی خود نیز ناتوان کند. از این رو ماساژ سنگ داغ به شدت به افرادی که با اختلالات و تنش های مفصلی درگیر هستند، توصیه می شود.

تجربه ی خوابی بهتر و راحت تر

در دنیای پر استرس و پر تنش امروز، شاید خواب عمیق و راحت برای بسیاری از افراد یک رویا و آرزو شده باشد و شب را تا دیروقت بیدار می مانند و در طول شبانه روز کمتر از مقدار نرمال که ۷ تا ۸ ساعت است، بخوابند. تجربه ثابت کرده است که ماساژ سنگ داغ تاثیر فراوانی بر منظم شدن ساعات خواب دارد و خوابی راحت وبا آرامش را به خصوص در افراد مسن به ارمغان می آورد.

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

خواب راحت با ماساژ سنگ داغ

انتظاراتی که می توانید از ماساژ بستر سنگی داشته باشید

در ماساژ بستر سنگی، سنگها تاثیرات فراوانی در نرم شدن بافت های مختلف بدن و انعطاف بالای مفاصل داشته و بسیاری دیگر از مشکلات جسمی و روحی نظیر پادرد، کمر درد، استرس شدید و… را درمان می کنند. همچنین در ماساژ سنگ داغ, شما می توانید انتظار داشته باشید که قرار دادن سنگ های داغ بر روی ستون فقرات تان موجب ایجاد آرامش و تسکین درد ستون فقرات و بهبود عملکرد سیستم عصب مرکزی گردد، از دیگر مزایای ماساژ سنگ داغ می توان به افزایش قدرت تمرکز، دفع سموم بدن و بهبود حال بیماران مبتلا به فیبرومالژیا اشاره کرد.

نکته ی قابل توجه دیگر اینکه ماساژ سنگ داغ با تکنیک های فوق العاده موثر ماساژ روغنی به هم آمیخته است و همه ی این فعالیت های ماساژ درمانی در نهایت به تعادل و هماهنگی اعضای بدن و رسیدن به آرامشی وصف ناشدنی می انجامد.

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

فواید بستر سنگی

رفع خستگی بدن با بستر سنگی

می دانید که هر نوع ماساژی می تواند به رفع خستگی و کوفتگی بدن کمک کند اما ماساژ سنگ داغ به دلیل روند شدید و عمیق تر ماساژ، بهتر از پس رفع خستگی بدن برمی آید. چرا که بستر سنگی این امکان را به ماساژور می دهد که عمیق تر و بهتر عضلات شما را درگیر سازد و به بافت های درونی بدن نفوذ یابد. تنها با یک بار انجام ماساژ سنگ داغ می فهمید که چقدر بدنتان سبک و ریلکس شده و خستگی و تنشی در آن باقی نخواهد ماند. نکته ی مهمی که حتما باید رعایت کنید این است که قبل از شروع ماساژ سنگ داغ، با ماساژور خود شدت فشار و گرمی سنگ ها را هماهنگ کنید، چرا که درد ناشی از گرما و فشار بیش از حد سنگ ها در حین ماساژ می تواند به بدن آسیب برساند و به هیچ وجه مفید نیست.

معرفی ماساژ سنگ داغ و فواید آن

تاثیرات ماساژ سنگ داغ

تاثیر ماساژ سنگ داغ در گرفتگی عضلات

با قرار دادن سنگ های صاف و داغ بر روی بدن، عضلاتی که عمدتا در معرض گرفتگی و تنش یا کشیدگی زیاد هستن، به تدریج شل شده و ریلکس می شوند. حتی برخی از نواحی بدن را که در اثر زخم یا آسیب دیدگی دچار بافتی ضعیف و نرم شده اند می توان با روش درمانی ماساژ سنگ داغ کاملا درمان کرد.

به جرات می توان گفت تاثیرگذارترین ماساژ درمانی بر روی بافت ها، عضلات و مفاصل درونی بدن ماساژ سنگ داغ می باشد که عمدتا سنگ های مورد استفاده در آن نوعی سنگ آتشفشانی به نام بازالت هستند که حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ درجه گرما و حرارت دیده و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/317675.php

https://www.healthline.com/health/hot-stone-massage

https://www.verywellhealth.com/hot-stone-massage-89737

https://www.innerbalancemassage.com/services/hot-stone-massage

https://nautilusbeautyandspa.ie/treatments/hot-stone-massage

https://www.tripsavvy.com/what-is-hot-stone-massage-3089982

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *