بلاگ

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی، نوعی از ماساژ می ­باشد که ترکیبی از طب فشاری (acupressure)، حالت­ های کمکی یوگا و آیورودا (ayureveda) می ­باشد. ریشه این ماساژ به صومعه­ های بودایی بازمی­ گردد که به عنوان طب و روش ­های پیشگیری برای راهبان مورد استفاده قرار می­ گرفت.

تفاوت ماساژ تایلندی با سایر انواع ماساژها چیست؟ 

برخلاف بسیاری از ماساژهای متداول که از روغن و یا لوسیون استفاده می­ کنند و بر روی میز ماساژ بالا صورت می­ گیرد، ماساژ تایلندی معمولاً بر روی یک یک پد یا تشک در سطح زمین اجرا می­ شود.

هیچ نوع روغن یا لوسیون مورد استفاده قرار نمی ­گیرد، و بنابراین شما به طور کامل لباس به تن دارید.

فرد ماساژ دهنده، از دست، زانو و پاهای فرد به منظور انجام یکسری حرکات و کشش­ های یوگا مانند استفاده می­ کنند و بنابراین از روش­ های فشرده کردن عضلات، تحرک مفاصل و طب فشاری استفاده می­ کنند.

آیا ماساژ تالیندی دردناک می ­باشد؟

ماساژ تالیندی پرنیرو و فشار می ­­باشد. برخلافی بسیاری از روش­های کلاسیک ماساژ، ماساژ تالیندی در اغلب موارد دردناک در نظر گرفته می­ شود، ولی ماژساژ دهنده ­های دارای گواهینامه که دوره ­های لازم را گذراندند می ­توانند با توجه به بازخورد شما میزان فشار و کشش را تنظیم کنند.

به کار بردن فشار برای چسبندگی فیبرهای عضلانی نازک (که تحت عنوان گره ­های عضلانی نامیده می­شوند) می ­تواند منجر به آسیب شود ولی مابین انواع ناراحتی و درد به دلیل فشار و کشش بیش از حد و نامناسب تفاوت وجود دارد. اگرچه بروز ناراحتی در برخی از گره­های عضلانی اجتناب ناپذیر می­ باشد، با این حال افراد متخصص می­ تواند با تنظیم میزان فشار ماساژ و حرکات از بروز درد جلوگیری کنند.

مزایای ماساژ تایلندی

شیاتسو (فشار انگشت، Shiatsu) به منظور از بین بردن استرس و محافظت در برابر مشکلات سلامت ناشی از استرس مورد استفاده قرار می­ گیرد. همچنین این روش برای افزایش انرژی و نیز بهبود دامنه حرکات و انعطاف­ پذیری مورد استفاده قرار می ­گیرد. علاوه بر این ماساژ تایلندی برای درمان مشکلات زیر نیز مورد استفاده قرار می­گیرد:

  • سردردهای تنشی
  • تعادل
  • برخی از دردهای کمر (به طور معمول دردهای کمر مزمن و تحت حاد غیر اختصاصی)
  • اسپاسم عضلانی

اثرات جانبی محتمل

فرد ماساژ دهنده متخصص باید پیش از شروع وضعیت سلامت شما را جویا شود. ماساژ تایلندی برای افرد با مشکلات سلامتی نظیر فتق دیسک، پوکی استخوان، افراد با بیماری­ های قلبی-عروقی و نیز افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته ­اند مناسب نمی ­باشد. اگر شما در تلاش هستید تا ماساژ تایلندی را تجربه کنید، بهتر از پیش از مراجعه با پزشک خود در مورد مناسب بودن این روش مشورت کنید.

زنان باردار باید پیش از مراجعه برای ماساژ با پزشک خود مشورت کنند. در صورت موافقت پزشک، از یک ماساژ­گر که گواهی ماساژ برای زنان باردار را دارد استفاده کنید.

ماساژ نباید بر روی نواحی سوخته، التهابی و یا ضعیف پوست، نواحی با زخم­های باز یا ترمیم نیافته، تومور، راش­های پوستی، فتق شکمی و یا نواحی شکستگی اخیر صورت بگیرد.

پیش از مراجعه به چه چیزهایی باید توجه داشته باشید.

معمولاً از شما خواسته می­ شود تا یک لباس راحت را به تن داشته باشید یا و با خود به همراه بیاورید.

یک ماساژ تایلندی به طور معمول بین ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می انجامد.

برخی نکات اضافی:

  • پس از ماساژ وعده غذایی سنگینی را میل نکنید.
  • اگر برای اولین بار است که به کلینیک یا مرکز ماساژ مراجعه می ­کنید، برای تکمیل فرم­ های مربوطه و نیز تعویض لباس ۱۰ دقیقه زودتر از قرار ملاقات در محل حضور داشته باشید. برای تعویض لباس حضور ۵ دقیقه قبل از قرار ملاقات مناسب می­ باشد.
  • اطمینان داشته باشید که ماساژگر شما به طور کامل از وضعیت سلامت شما آگاه می­ باشد. چرا که افراد با برخی از بیماری­ ها نباید تحت ماساژ تایلندی قرار بگیرند.
  • در هر مرحله اگر احساس ناراحتی کردید، ماساژگر خود را آگاه سازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *