بلاگ

مزایای ماساژ صورت

مزایای ماساژ صورت

 

بررسی کلی

صورت پر از اعصاب و نقاط لذت می­ باشد، بنابراین می­ توان بیان داشت که ماساژ صورت شکل مناسب و دلخواهی از لذت بردن می­ باشد. خودتان ماساژ صورت را انجام دهید و یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید. در هر زمان که بخواهید یک ماساژ سریع در زمان ظهر و یا برای تسکین دادن صورت بگیرد، یک ماساژ بسیار مناسب می­ تواند این موارد را به همراه مزایای دیگر ایجاد کند.

احساس بهتر شدن

براساس مطالعات صورت گرفته توسط موسسه علوم کاربری، ماساژ صورت منجر به کاهش استرس و بهبود حالت منفی می­ شود. براساس مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۸، آزمون­ های روان­شناسی صورت گرفته پس از ۴۵ دقیقه ماساژ صورت حاکی از بهبود معنی­ داری در سطح مزاج و اضطراب دارد. ماساژ آرامش ­بخش صورت تنها چیزی است که شما برای کاهش استرس نیاز دارید.

پیشگیری از چین و چروک

استرس­ های روزانه معمولاً منجر به بروز کشش در عضلات می­ شود. خطوط پیشانی و نیز خطوط بین ابرو و کنار لب نیز ممکن است ایجاد شود. ماساژ آرام و مرتب صورت می­ تواند منجر به راحت شدن این عضلات کشیده و سفت و نیز کاهش خطوطی شود که توسط این عضلات ایجاد می­ شود بشود. ماساژهایی که به صورت ترکیبی همراه با مرطوب کننده­ ها انجام شوند نیز به کاهش خطوط و خشکی کمک می­ کند.

محدود کردن احتقان

ماساژهای درمانی می ­توانند منجر به کاهش علایم آلرژی نظیر احتقان و بسته شدن سینوس ­ها بشود. عواملی نظیر فشار، ورم و سردرد می­تواند منجر به تشکیل موکوس در سینوس شود. تنفس بخار و ماساژ ملایم می­ تواند به حرکت این ترشحات، خارج شدن آن و کاهش احتقان کمک کند. در صورتی که مشکلات سینوسی شدیدتر نظیر عفونت را دارید به پزشک مراجعه کنید.

سمیت زدایی بدن

ماساژصورت منجر به تحریک عروق لنفاوی و تسهیل در حذف سموم از نواحی صورت می ­شود. سیستم لنفاوی نقش بسیار مهمی را در سلامت فرد بازی می­ کند. لنف یک مایع شفاف می ­باشد که سموم را از بدن حذف می ­کند. این مواد توسط گره ­های لنفاوی فیلتر شده و به داخل جریان خون وارد می ­شود که در آن سموم حذف می­ شوند. حرکت عضلات برای خارج کردن مایعات لنفی از بدن لازم می ­باشد. کاهش تحرک می ­تواند منجر به کند شدن سیستم لنفاوی و ساخته شدن سموم شود. گره­های لنفاوی متعددی در سراسر صورت بخصوص در امتداد لبه چانه و خط فک پایین پراکنده هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *