بلاگ

مزیت­ های ماساژ در افراد مسن

مزیت ­های ماساژ در افراد مسن

 

اگرچه اکثریت ما بر این باوریم که ماساژ یک تفریح لوکس می ­باشد، سالمندان با برنامه ریزی مرتبط مراجعه به ماساژگر می ­توانند از مزایای آن بهره­ مند شوند. در زیر ۵ دلیلی که افراد مسن از ماساژ  مرتب لذت می­ برند اشاره خواهد شد.

۱- سلامت احساسی

ماساژ منجر به افزایش سطح دوپامین در بدن می­ شود. سطح پایین دوپامین مرتبط با کاهش تمرکز، و احساس عاطفی کم توجهی مرتبط می ­باشد. افزایش میزان دوپامین در طی ماساژ منجر به حس آرامش بخشی و لذت می­ شود، که تا ساعت­ ها پس از اتمام ماساژ نیز ادامه دارد. ماساژ همچنین منجر به افزایش سطح سروتونین نیز می ­شود که منجر به کاهش تحریک پذیری و کمک به مدیریت علایم افسردگی می­ شود.

۲- گردش خون بهتر

سیستم گردش خون به شدت تحت تاثیر روند افزایش سن قرار می­ گیرد. سالمندانی که تحت ماساژ قرار می­ گیرند، بهبود در گردش خون را نشان می ­دهند که منجر به جریان خون بهتر به مغز و بهبود عملکردهای شناختی می ­شود. پوست سالم و کاهش تورم دو مزیت دیگر افزایش گردش خون می­ باشد.

۳- تسکین درد

حتی ماساژ ملایم نیز منجر به آزادسازی اندورفین ­ها می­ شود که به عنوان تسکین دهنده درد طبیعی بدن به حساب می ­آید. ماساژ برای افراد مسنی که دردهای ناشی از پوکی استخوان و دردهای عمومی و سفتی رنج می ­برند بسیار موثر می ­باشد.

۴- کاهش استرس

ماساژ  منجر به کاهش سطح هورمون­ های استرس کورتیزول در بدن می­ شود. کاهش کورتیزول منجر به کاهش اضطراب عمومی همراه بوده و منجر به آسایش و خواب راحت می­ شود. افراد سالمندی که از سردرد رنج می ­برند نیز در اثر ماساژ مرتبط، تخفیف درد را مشاهده می­ کنند.

۵- مدیریت علایم

افراد سالمند با بیماری­ های مزمن از طریق ماساژ  مرتب قادر به مدیریت علایم خود می­ باشند.  افراد سالمند با بیماری آلزایمر بهبود قابل توجه در وضعیت کلی خود را نشان می ­دهند در حالی که افراد سالمند که ماساژ را در برنامه­ های مراقبتی و درمانی بیماری پارکینسون قرار می ­دهند قادر به حفظ عضلات به صورت مناسب می­ باشند. ماساژ در افراد مسن منجر به بهبود جریان لنفاوی، حذف توکسین­­ها از بدن می­ شود که برای افراد سالمندی که قرص های مختلفی را دریافت می کنند بسیار مفید می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *